Alapvető feladatunk a DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS másoknak való továbbadása. Gondoljunk a második digitális esélyegyenlőség konferenciára, mely több szempontot is figyelembe véve elemezte a napjainkra jellemző helyzetet. A Wikipédia online enciklopédiájába új címszó került: digitális írástudás. Elindítottuk a szerkesztését, és várjuk mindazok jelentkezését, akik segíteni tudnák mindazon ismeretek összegyűjtését, melyek e témakört releváns tartalommal bővítenék. A fejlett informatikai társadalmak nem nélkülözhetik a digitális írástudást magas szinten elsajátított polgárait, akik képesek kihasználni az új technológiák által felkínált lehetőségeket. Egy további feladat az e-learning keretrendszerek fejlesztése, ami újabb kihívásokat jelent. A legújabb oktatási technológiákat ötvöző rendszer lehetővé teszi a teljesen egyéni időbeosztáson alapuló tanulást, földrajzi távolságoktól függetlenül. A keretrendszerek megfelelő kialakítása az alapja ennek az új oktatási formának, mely rövidesen paradigmaváltást fog eredményezni. Ma még csak mintegy kiegészítője a hagyományos oktatásnak, de hamarosan elfoglalja az őt megillető helyet. A fejlesztésekkel szinte párhuzamosan folyik egy másik digitális oktatást, képzést segítő, a már 21 országban alkalmazott ILIAS nevet viselő rendszer tökéletesítése. Hazánkban is több egyetem, főiskola használja jó eredményekkel, hiszen általa jobb és gyorsabb információ, illetve ismeretanyag áramlás valósítható meg.
“IOSZIA” INFORMATIKA