Az e-learning olyan tanulási, oktatási rendszer, amely kezdetben számítógép segítségével jutott el a hallgatókhoz, mára pedig szinte az összes kommunikációs technikát felhasználja a tudás, az ismeret tovább adására. Magába foglal különböző keretrendszereket, illetve képes új rendszerek létrehozására.
Kezdetben az volt a probléma ezzel a rendszerrel, hogy noha a keretrendszerek fejlesztését komoly, nagy cégek végezték, magát a tananyagot kisebb tanári, oktatói közösségek alkották meg, aminek az lett a vége, hogy elég szegényes volt a kínálat. A tananyag kifejlesztése csakis jól működő csapat munkával lehetséges, és hiába a jól megalkotott rendszer, ha a tartalom silánysága miatt alig használható a rendszer. Össze kell tehát hangolni a keretrendszer fejlesztését a tananyag megfelelő minőségével.
Kezdetben az volt a probléma ezzel a rendszerrel, hogy noha a keretrendszerek fejlesztését komoly, nagy cégek végezték, magát a tananyagot kisebb tanári, oktatói közösségek alkották meg, aminek az lett a vége, hogy elég szegényes volt a kínálat. A tananyag kifejlesztése csakis jól működő csapat munkával lehetséges, és hiába a jól megalkotott rendszer, ha a tartalom silánysága miatt alig használható a rendszer. Össze kell tehát hangolni a keretrendszer fejlesztését a tananyag megfelelő minőségével.
Az e-learning első évei tehát nem hozták meg a várt sikert. Napjainkra az a jellemző, hogy különváltak a vállalati, közoktatási és felsőoktatási projektek. Piaci alapon fejlesztett rendszerek közül említést érdemel a Coedu, az Eduweb, a T-média és a Sabedu. A felsőoktatásban az Ilias és Moodle terjedt el.
További információ: Informatikai oktatás , informatikai megoldások